Handelsbetingelser

     

 

 

 

Generelle oplysninger

Mosdecor ApS
CVR.: 43753983

Havnegade 29, 2. sal
5000 Odense C
Email: info@mosdecor.dk
Telefon: 22960053

Betaling

Mastercard, Visa, Visa Electron, Maestro, Eurocard, Mobile Pay, Klarna, Anyday

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
 

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer på privatkort indenfor EU

Gebyrer for firmakort og kort udenfor EU: 2,95 %

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK og inkl. moms

Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Prisfejl: Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Fragt og Levering

  • Til pakkeshop med PostNord: Fra 49 kr.
  • Til pakkeshop med DAO: Fra 49 kr.
  • Fragtmand: Fra 149 kr.

Mosdecor kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord eller GLS eller for forhold, der er uden for Mosdecors indflydelse, herunder vejrforhold, mangelfuld levering fra tredjemand m.m., medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

Vær opmærksom på, at det ved levering med fragtmand i særlige områder (f.eks. sommerhuse, landzoner og øerne) kan blive nødvendigt i stedet at levere pakken til nærmeste udleveringssted eller døgnboks. Mosdecor forbeholder sig retten til at omdirigere pakken hertil uden ekstra omkostninger, og du vil naturligvis få besked om dette.

Leveringstiden er normalt ca. 4 uger.

Fortrydelsesret

Der ydes ikke fortrydelsesret på specialfremstillede kreationer eller kreationer på specialmål. 

Der gives 14 dages fortrydelses på alle privatforbrugerkøb af standardkreationer. Standardkreationer er de produkter der kan vælges i webshoppen, som er foruddefineret med størrelse og design/mostype/mosmix. Erhvervskøb er der ikke fortrydelseret på.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Ved brug af fortrydelsesretten udfyld gerne fortrydelsesblanketten i bilag 1 og send os denne på mail eller post. Du kan også fortryde ved at sende en mail til info@mosdecor.dk

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Udgiften til returnering afholdes af kunden og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: store varer. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 2.000 kr. 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Husk at pakke din vare forsvarligt ind så den ikke kommer til skade under transporten. Som udgangspunkt skal den kunne klare et fald fra 1 meter uden at tage skade

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Beløbet for den returnerede tilbagebetales til det samme betalingsmiddel som købet oprindeligt blev foretaget med.

Den returnerede varer sendes til:

Mosdecor
Havnegade 29
5000 Odense C

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som privatforbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Handler du som erhvervskunde gives der 1 års reklamationsret.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Mosdecor
Havnegade 29
5000 Odense C

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Mosdecor og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 
Den dataansvarlige på Mosdecor.dk er Anna Povod.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@mosdecor.dk

For at kunne tilbyde dig Klarnas betalingsmetoder, kan vi i checkout videregive dine personlige data i form af
kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, om du er kvalificeret til deres
betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig .
Dine overførte personlige data behandles i overensstemmelse med Klarnas persondatapolitik - se på dette link Privacy Policy | Klarna International

For at kunne tilbyde dig Anydays betalingsmetoder, kan vi i checkout videregive dine personlige data i form af
kontakt- og ordreoplysninger til Anyday, for at Anydaykan vurdere, om du er kvalificeret til deres
betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig .
Dine overførte personlige data behandles i overensstemmelse med Anyday's persondatapolitik. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Klageafdelingen via mosdecor.dk@gmail.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:


Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
 

via Klageportalen for Nævnenes Hus.

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Bilag 1:

Standardfortydelsesformular:

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til :

Mosdecor
Havnegade 29
5000 Odense C

 

- Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer

- Bestilt den ________________ modtaget den ______________

- Forbrugerens navn _________________________________________________________

- Forbrugerens adresse __________________________________________________________________

- Forbrugerens underskrift ___________________________________________________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato________________________________

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.04.2024